Eerste reisverslagje - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van eef mathijssen - WaarBenJij.nu Eerste reisverslagje - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van eef mathijssen - WaarBenJij.nu

Eerste reisverslagje

Blijf op de hoogte en volg eef

08 Februari 2014 | Indonesië, Jogjakarta

Allereerst moest er natuurlijk afscheid genomen worden van mijn lieve papa, mama, vriendjes, vriendinnetjes en lieve vriendje. Dat was wel even moeilijk maar over 6 maandjes ben ik gewoon weer terug!

We hebben een fijne vlucht gehad naar Indonesië! In het vliegtuig waren bijna alle stoelen achterin leeg waardoor we lekker languit ieder twee tot drie stoelen tot onze beschikking hadden! Na ongeveer 6,5 uur hadden we een tussen landing op Abu Dhabi dat was wel even fijn want zo konden we even onze benen strekken aangezien we daarna nog 8 uurtjes hadden te gaan. Na deze ook te hebben voltooid kwamen we aan in Jakarta '1 uur te laat terwijl we maar 1,5 uur hadden om over te stappen dat was dus rennen geblazen!'
Toen we aankwamen op Yogjakarta werden we opgehaald door een docent en student van de university. Wat echt opvalt is dat al deze mensen erg betrokken en behulpzaam zijn. We voelde ons dan ook gelijk bij hen thuis.
Aangekomen bij het hotel stonden er nog twee studenten op ons te wachten waar we kennis mee gemaakt hebben. Zij hebben ons die avond mee uiteten genomen wat erg gezellig was!
Zij stelde direct voor om de dag erna met ons te gaan kijken naar een goede woonvoorziening. Wat we allereerst aantroffen waren benauwde hokken zonder ramen. hmmm hier was even een miscommunicatie want wij zijn opzoek naar een appartementje. Dit begrepen zij uiteraard. Ze namen ons direct mee naar een appartementen complex, daar hadden wij een goed gevoel bij. Morgen gaan we kijken naar meerdere appartementen om vergelijkingsmateriaal te hebben. Dit zullen er niet veel zijn aangezien we morgen een woonvoorziening moeten hebben.
Ik ben in ieder geval erg benieuwd.
Vandaag hebben we ook de stad verkend. We zijn met de studenten naar een groot winkelcentrum geweest en hebben het een en ander gekocht wat we nodig hebben. Ook hebben zij ons geleerd om over te steken. Hier rijden de mensen aan de linkerkant van de weg waarbij alles doorelkaar heen lijkt te rijden. Het wordt ons dan ook aangeraden eerst even naar rechts te kijken voor je oversteekt en je hand op te steken. Als je dan je hand opsteekt remt het verkeer af en kun je 'veilig' oversteken.
Verder zijn we vandaag gezellig uiteten geweest. 1 euro is hier 16.000 rupiah! Voor ongeveer 60.000 rupiah heb je hier een hoofdgerecht en twee drankjes! reken maar uit je winst!
Verder is de eerste indruk van het land super goed! Ik denk dat wij hier een mooie tijd gaan doormaken.
Maar voor nu ga ik lekker slapen er staat morgen weer een mooie dag te wachten!

Selamat Malam

• 08 Februari 2014 - 19:27

Michelle Mathijssen:

Leuk eef!! Nogmaals veel succes en geluk daar. X Mies

• 08 Februari 2014 - 19:57

Yvonne V Rooij:

Lieve Eef, fijn dat je veilig bent aangekomen en je zo fijn ontvangen bent. Dat is al een goed begin! Het begin van een hele fijne tijd!

• 10 Februari 2014 - 09:29

Bart En Ingrid:

Fijn te horen dat alles tot nu toe goed is gegaan, het is inderdaad wel een aantal uurtjes vliegen. Nu nog een leuk appartementje. Wij kijken hals rijkend uit naar je verslagen. Wat een avontuur. groetjes Bart en Ingrid Schellekens

• 10 Februari 2014 - 11:05

Pascalle:

Hee eef!
    super leuk om te lezen hoe jullie het daar nu allemaal beleven! Ben benieuwd wat voor appartementje jullie krijgen!
    Ik zie dat jullie al in ambaruckmo plaza zijn geweest (amplaza) dat was onze vaste plek hihi. Daar kwamen we bijna iedere dag voor boodschappen en lunch of avondeten:)
    Heel veel plezier nog! xxx